Terug naar Sandero

Dacia Sandero

Alles over... Terug naar Sandero

Een brede waaier aan motoren op maat van elke toepassing.

Sandero - Motoren
  • Benzinemotoren
    • SCe 75

    Nieuwe Dacia Sandero kan schermen met een zuinige en moderne nieuwe benzinemotor: SCe 75 is een 1.0-driecilindermotor die alle expertise van Renault verenigt en de verbruiks- en CO2-cijfers gevoelig terugdringt.

    • TCe 90 S&S

    De TCe 90 S&S-motor is opnieuw een toonbeeld van de mechanische expertise van de Renault-groep. Deze driecilinder turbobenzinemotor van 898 cm³ (cilinderinhoud 0,9 l) met een vermogen van 90 pk gebruikt het Stop & Start-systeem en is uitgerust met de meest recente technologieën.

    Hij heeft een aangenaam rijgedrag, is zuinig en stoot weinig CO2 uit. De TCe 90 S&S is dynamisch, responsief en vloeiend en biedt met zijn soepele acceleraties een uitstekende verhouding rijplezier/zuinigheid.

  • Dieselmotoren
    • dCi 75 S&S

    Deze 1.5-dieselmotor wordt internationaal gelauwerd vanwege zijn betrouwbaarheid, rijplezier en prestaties. Deze nieuwe motorgeneratie levert een hoger koppel en maakt dus krachtigere hernemingen en acceleraties mogelijk.

    Deze twee motoren van 75 en 90 pk zijn uitgerust met een Stop&Start-systeem, verbruiken weinig en laten CO2-emissiecijfers van minder dan 100 g/km optekenen.

    • dCi 90 S&S

    Deze 1.5-dieselmotor wordt internationaal gelauwerd vanwege zijn betrouwbaarheid, rijplezier en prestaties. Deze nieuwe motorgeneratie levert een hoger koppel en maakt dus krachtigere hernemingen en acceleraties mogelijk.

    Deze twee motoren van 75 en 90 pk zijn uitgerust met een Stop&Start-systeem, verbruiken weinig en laten CO2-emissiecijfers van minder dan 100 g/km optekenen.

  • EASY-R
    • TCe 90 S&S Easy-R en dCi 90 S&S Easy-R

    Dacia biedt voortaan een gerobotiseerde transmissie (zonder koppelingspedaal), die Easy-R werd gedoopt.

    In combinatie met de benzinemotor TCe 90 S&S en de dieselmotor dCi 90 S&S biedt deze gerobotiseerde versnellingsbak de volgende voordelen:

    • Meer gebruiksgemak: Easy-R ontlast de bestuurder door het ontkoppelen, schakelen en koppelen te automatiseren. De schakelovergangen worden automatisch uitgevoerd.

    • Eenvoudigere manoeuvres: dankzij de vertrekhulp op hellingen kan de bestuurder in alle veiligheid en rust wegrijden op een helling. Dankzij de gerobotiseerde versnellingsbak, rijdt de auto langzaam vooruit of achteruit zodra de bestuurder het rempedaal loslaat. Zo kan hij moeiteloos volgen in de file en delicate manoeuvres (parallel parkeren, parkings) in alle rust uitvoeren terwijl de wagen op lichte hellingen niet achteruitrolt.

    • Vijf versnellingen in de benzineversie en zes in de dieselversie.

    • Een beperkt verbruik: de gerobotiseerde transmissie verenigt zuinigheid met rijcomfort.

    • Een hoogstaand rijcomfort, zowel in de stad als op grote wegen.

    • Een aantrekkelijke prijs.