Terug naar de startpagina van Logan

Dacia Logan

Alles over Terug naar de startpagina van Logan

Motoren

  • EEN BREED MOTORENGAMMA

    

Dacia Logan is verkrijgbaar met benzine- en dieselmotoren die afgestemd zijn op de behoeften van alle bestuurders, voor alle mogelijke gebruiksomstandigheden.

    Twee benzinemotoren 1.2 16v 75 en TCe 90 S&S:

    • 1.2 16v 75 beantwoordt perfect aan de criteria op het vlak van prijs, robuustheid en onderhoudsgemak, die zo typisch zijn voor DACIA. De benzinemotor van 75 pk onderscheidt zich door een genereus koppel dat reeds bij zeer lage toeren en over een groot toerentalbereik beschikbaar is en door een beperkt gemengd verbruik.
    • De TCe 90 S&S is een nieuw voorbeeld van het technische vakmanschap binnen de Renault-groep.

    Deze driecilinder turbobenzinemotor van 898 cm3 (cilinderinhoud 0,9 l) met een vermogen van 90 pk en met Stop&Start-systeem is uitgerust met de meest recente technologieën.

    Hij heeft een aangenaam rijgedrag, is zuinig en stoot weinig CO2 uit. De TCe 90 S&S is dynamisch, responsief en vloeiend en met zijn soepele acceleraties biedt hij een zeer goede verhouding rijplezier/zuinigheid. Deze 1.5 dieselmotor is internationaal gerenommeerd vanwege zijn betrouwbaarheid, rijplezier en prestaties. Deze nieuwe motorengeneratie levert een hoger koppel en maakt dus krachtigere hernemingen en acceleraties mogelijk. Deze twee motoren van 75 en 90 pk zijn uitgerust met het Stop&Start-systeem, verbruiken weinig en laten CO2-emissiecijfers optekenen van minder dan 100 g/km.



    Dieselmotor dCi 75 S&S:

    • Deze 1.5 dieselmotor is internationaal gerenommeerd vanwege zijn betrouwbaarheid, rijplezier en prestaties. Deze nieuwe motorengeneratie levert een hoger koppel en maakt dus krachtigere hernemingen en acceleraties mogelijk.
    • Deze motor van 75 pk is uitgerust met het Stop&Start-systeem, verbruiken weinig en laten CO2-emissiecijfers optekenen van minder dan 100 g/km.
  • EASY-R

    Voor het eerst neemt Dacia in zijn aanbod een elektronisch geregelde versnellingsbak op (zonder koppelingspedaal), die Easy-R werd gedoopt.

    In combinatie met de TCe 90 S&S-benzinemotor biedt de elektronisch geregelde versnellingsbak Easy-R

    • een groter gebruiksgemak. Met Easy-R hoeft de bestuurder niet langer het koppelingspedaal in te drukken, te schakelen en het koppelingspedaal opnieuw los te laten. Het schakelen gebeurt automatisch.
    • Vereenvoudigde manoeuvres: dankzij hill assist kan de bestuurder veilig en in alle rust wegrijden op een helling. Dankzij de elektronisch geregelde versnellingsbak rijdt het voertuig langzaam voor- of achteruit wanneer de bestuurder het rempedaal loslaat, waardoor moeiteloos kan worden aangesloten in files, eenvoudig delicate manoeuvres (parallel en haaks parkeren) uitgevoerd kunnen worden en het voertuig op lichte hellingen niet achteruitrolt.
    • 5 versnellingen op de benzineversie en 6 versnellingen op de dieselversie.
    • Een beperkt verbruik: de elektronisch geregelde versnellingsbak combineert zuinigheid en rijcomfort.
    • Groot gebruikscomfort, zowel in de stad als op de snelweg.
    • Een aantrekkelijke prijs.