Terug naar de startpagina van Duster

Dacia Duster Duster

Alles over Terug naar de startpagina van Duster

Motoren

Performante en zuinige motoren

Met zijn vijf benzine- en dieselmotoren past Duster zich aan alle behoeften aan om steeds meer rijplezier te verzekeren tegen een lagere kostprijs.

TCe 125

De nieuwe turbobenzinemotor TCe 125, die door de motoringenieurs van de Renault-groep werden ontwikkeld, koppelt vermogen aan soepelheid en besparingen. Met zijn vermogen van 125 pk en zijn aanzienlijke koppel van 205 Nm bij 2 000 t/min (een derde meer dan bij de 1.6 16v 105) geeft hij Duster uitmuntende prestaties en pittige acceleraties, zelfs bij lage toerentallen. Met de TCe 125-motor onder de kap beperkt Duster zijn verbruik tot 6,1 l/100 km en zijn CO2-emissies tot 138 g/km*, om het milieu nog meer te ontzien. De onderhoudskosten blijven binnen de perken dankzij een distributieketting die levenslang meegaat: een tastbaar voordeel voor de portefeuille. Tot slot besteedt Duster TCe 125 bijzonder veel aandacht aan het geluidspeil om het interieurcomfort nog te verbeteren. * Verbruik en emissies in afwachting van homologatie.

dCi 90 en dCi 110

Bestuurders die voor een dieselmotor opteren, krijgen bij Duster de keuze tussen twee vermogens: 90 en 110 pk. Elk van deze motoren toont zich soepel, aangenaam, robuust en zuinig in gebruik. De dCi 110 levert meer vermogen en koppel voor de meest veeleisende toepassingen. De dCi 90 en dCi 110 verbruiken respectievelijk 4,4 l/100 km en beperken hun CO2-uitstoot tot 115 g/km*.

* Verbruik en emissies in afwachting van homologatie.

1.6 16v 105-motor

De 1.6 16v 105 is een bijzonder aantrekkelijke motor in aankoop. Met zijn cilinderinhoud van 1,6 liter en zijn vermogen van 105 pk geeft hij blijk van een pittig en dynamisch rijgedrag en sterke hernemingen. Met deze motor onder de kap verbruikt Duster 6,4 l/100km* terwijl de CO2-uitstoot zich beperkt tot 145 g/km*.

* Verbruik en emissies in afwachting van homologatie.

Automatische EDC-versnellingsbak

Duster is uitgerust met de Efficient Dual Clutch (EDC) versnellingsbak. Voor nog soepeler rijplezier. Deze versnellingsbak met dubbele koppeling, voorgesteld met de dCi 110 motor met 4x2 aandrijving, biedt het comfort en het gemak van een automaat, terwijl het verbruik en de CO2-uitstoot dichter bij die van een handgeschakelde versie liggen. Omdat schakelen overbodig geworden is, wordt het rijden nog makkelijker en aangenamer.